Hajónapló

T Flotta hajónapló a vitorlás transzferek beszámolójával.


2006 Bodrum-Siófok TalizmánI "a török"

2010 Almerimar-Siófok TalizmánII "a spanyol"

Ázsiából Európába: Bodrum-Siófok hajóút beszámoló

Fél éves szervezés előzte meg az út előkészítését és a hajóvásárlást. Több mint 100
megválaszolatlan kérdéssel kezdtük el szervezni az utat és egy tucat nagy rizikófaktorú tényező, feladat leküzdésére felkészülve érkeztünk meg 2006. február végén Bodrumba.


A feladat adott volt:



Február 25- Március 13:
A több mint két hetes Törökországi ott tartózkodásról sokat nem akarok írni. Ennyi idő volt szükséges a hajó előkészítésére, a török adminisztrációs feladatok lebonyolítására (helyi rutinos ügyintéző vezénylésével). Sok meglepetés ért minket, de szerencsénk volt: Az eladó, a dealer, a Shipyardon lévő üzlettulajdonosok, munkások, a szállodánk tulajdonosa, a transzakciót bonyolító bank, az Izmiri hajózási hatóságtól kezdve mindenki barátságos és korrekt volt. Így sikerült indulásra kész állapotba kerülnünk 14-re.
 
Bodrum

Március 14:



Kedvezőtlen időjárási és előrejelzési körülmények ellenére elindultunk. Sietni kell, engedik a Siót. Irány az Égei-tengeren Északnak.
térkép




Estére megérkezett a vihar, 3-4 méteres hullámokkal és nem akart csillapodni. Aki lefeküdt aludni az néha a plafonon ébredt a hajót dobáló hullámoktól. A biztosítási szakember, aki mellesleg a legénység egyik tagja volt, nem volt hajlandó semmire és senkivel szerződést kötni aznap éjszaka.

Március 15:
Reggel napfelkeltére tovatunt a rossz idő, csendes a vízi forgalomtól mentes vizeken haladtunk tovább. Éjfél körül kötöttünk ki a Dardanellák elott Bozzcada (N. Tenedos) szigetén pár órás pihenést engedélyezve.

Március 16:
Reggel 6-kor már úton voltunk a valóban nagy forgalmat bonyolító Dardanellák felé, délutánra már a Márvány-tenger hullámait törtük. Éjszaka egymás után kerülgettük a veszteglő óriási szállító tankereket a csatorna átkelési engedélyre várakozva az északi part közelében haladva.

Március 17:
Hajnalban Isztambulhoz értünk, ébredezett a város a kelő nap fényében, a benzinkutas kicsit lassabban, elaludt -várni kellett a 600 liter gázolajra a félig lévő üzemanyagszint feltöltésére-. Az utunkat végigkísérő hideg ellenére oszinte csodálattal hajóztunk végig a Boszporuszon: ezt látni kell, fantasztikus volt.

boszporusz

Az előrejelzés egy hetes viharos idő után kedvező időjárást jövendölt a következő két napra, az ebédet már a Fekete- tengeren fogyasztottuk el. Az eddigi állandóan kedvezőtlen szélirány után először húztuk fel a vitorlákat és haladtunk rendületlenül északnak, szelve a fekete-tenger még feketébb éjszakáját.

Március 18:
A szeletelés kis híján sikerült is csak azzal az analógiával, hogy egy 70 ezer tonnás arab cargo ship nemcsak az éjszakát, hanem bennünket is célba vett. Hazaérkezve erre a navigációs bakira már csak a hajó dőrzslécén lévő 2db kb fél méteres vörös csík emlékeztetett. Mondhatjuk, és szerencsére mondani tudjuk ismét szerencsénk volt és nem 2000 méter mélyen fekszünk nyomtalanul eltünve mivel a teherszállító se az ütközés előtt se utána nem vett észre minket látszólag. Reggelre, újjászületve végleg elbúcsúztunk a görög és török lobogóktól, román vizek felé közeledtünk. Estére már az árbocokat is kidaruztuk Constanca kikötőjében.

Lezárultak az 1800 km-es Tengeri szakaszok, 5 nap és 4 éjszaka alatt teljesítettük rendkívüli fizikai bedobással az Égei-tenger, Dardanellák, Márvány-tenger, Boszporusz, Fekete-tenger útvonalon a távot.


constanca


Folytajuk....


2011.10.09.
5 év után megint lett egy kis időm, most befejezem talán:



Spanyolországból-Magyarországra avagy Almerimar-Siófok

webkamera
vitorlás yacht nyaraló bérlés
WEBDESIGN: ONOFFICE.HU Copyright © 2002 T Flotta Kft.

A T Flotta rendezvényszervezés mellett hajóbérléssel, sétahajózással, hajókirándulások, csapatépítések, vitorlás tanfolyamok és céges rendezvények szervezésével foglalkozik Siófokon és Balatonon.